måndag 23 juli 2012

BMI och mål

Vikt idag: 81,9kg
Helt katastrofalt, med tanke på mina korta längd. 159 cm kort. Herregud.
BMI säger: 32,4 vilket innebär fetma. 39,5% visar min fettprocent.
Över 33% ska man ha för att klassas överviktig. Jag är alltså överviktig.

För att gå ner i vikt kommer jag att äta GI mat. Sen ska jag ta tag i träningen igen.
Jag har tidigare alltid tränat och tyckt om att röra på mig. Jag har spelat fotboll, basket, ridit, simmat, sprungit, gymmat och yogat. Men just nu gör jag ingenting.
För snart ett år sedan flyttade jag från en stad i Östergötland efter att ha bott där i ca 6 år, till Stockholm.
Jag började nytt jobb, blev sambo och var ny i Stockholm. Hade svårt att hitta motivation till att träna och var bara så himla trött trött trött hela tiden. Men nu, ett år senare, känner jag mig så inspirerad och peppad!

Jag har många mål som jag vill nå, men alla kommer jag inte dela av mig med. Men de som gäller närmast tid är:

1. Gå ner 5 kg till vecka 34
2. Träna minst 3 gånger i veckan

Jag kommer att väga mig en gång i veckan, på måndagar. Och jag ska försöka att uppdatera bloggen varje dag för att skriva vad jag ätit samt tränat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar