tisdag 24 juli 2012

GI och nattskift

Mellanmål (under natten i och med att jag jobbat natt till idag): 1 ägg, keso och te.
Frukost: 1 ägg, en klick majonnäs, en bit brieost och 2 skivor kalkon, vatten
Lunch: Squash-lasagne
Mellanmål: Keso och kaffe
Middag: Entrecote och coleslaw

Första jobbnatten av tre gjorda. Bara att kämpa på. Kämpa vidare. Jag blir väldigt trött (och lat!) när jag jobbar natt, det är tröttsamt att vända på dygnen. Men det värsta är nog att vända tillbaka på dem. Ändå la jag in en mängd nätter till höstens schema inatt (helt sjukt ändå att vi nu planerar våra scheman fram till November), det resulterar ju i bra pengar tillslut!

Igår innan jobbet hann jag och träna en timma på gymmet (sprang på löpbandet och crosstrainer). Det gick bättre än vad jag hade tänkt mig, jag hade ju en bild framför mig att jag skulle avliva på löpbandet. Men jag joggade en tur på 3 km (vilket jag tyckte var awesome med tanke på det lilla jag tränat nu på ett år). Crosstrainer´n gick jag på till jag nått 2 km, sen testade jag några maskiner och kände mig faktiskt ganska nöjd. Gymmet jag tränar på är Fitness 24/7, det var första gången jag var där, trots att jag haft medlemskapet i snart 5 månader (!).

Jag köpte medlemskapet i Mars och hade stora förhoppningar på att börja träna igen, en dag senare köpet ramlar jag på en trottoarkant, vilket resulterade i 2 elaka sprickningar i foten. Jag gick på kryckor i ca 2½ vecka och hade lindad fot i närmare 4 veckor. Och det tog seriöst ca 2½ månad innan jag inte kände någonting alls från foten. Foten är dock fortfarande svullen och stel och jag får tänka på hur jag rör och för den. Men är mycket glad över att jag nu kunnat springa utan att känna av den! Hurra!




Här har den värsta svullnaden lagt sig, så man ser tyvärr inte hur stor den var, när det var som värst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar