måndag 23 juli 2012

Vad gör vi? Nu kör vi!

Min resa börjar nu. Idag. Den 23/7 2012. Jag har gjort det förut och kommer göra det igen. Gå ner i vikt. Problemet nu är bara att såhär överviktig har jag aldrig varit tidigare. Som mest har jag vägt under 80 kg tidigare. Idag väger jag över 80 kg. Jag har aldrig vägt så mycket, trots att jag är en jojo (som går och upp ned hejvilt). Det började (viktuppgången) ungefär i samma veva som jag träffade min sambo för snart 3 år sedan. Innan dess hade jag hållt min vikt ganska länge, åt en hälsosam och bra kost, samt tränade minst 3-4 gånger i veckan. Hade en kropp som jag var mycket stolt över och mådde mycket bra fysiskt. Idag har jag en kropp som jag inte känner mig hemma i överhuvudtaget. Och fysiken är inte alls detsamma. Men nu ska det bli ändring.


Har precis avslutat min sommarsemester och tänker nu ta tag i det. Jag har tummat och skakat hand med min sambo (som även han ska gå ner i vikt), och han kommer vara med mig på resan och stötta och peppa. Denna blogg ska vara mitt hjälpmedel. Här kommer jag skriva vad jag äter, hur och vad jag tränar, samt skriva om sådant som motiverar och peppar mig. Det är nu min resa börjar. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar