fredag 31 augusti 2012

Dag 39

Dags för en uppdatering här känner jag, det har gått alldeles för lång tid sedan jag faktiskt skrev något här. Det går bra med viktnedgången, jag fortsätter neråt, kanske inte alls lika kraftigt som precis i början. Men det går neråt och det är jag mycket glad över.

Dock känner jag att kroppen strejkar lite. Jag är ofta trött och seg (dock vet jag inte om det beror på att jag jobbar ganska mycket nätter nu), för en vecka sedan hade jag sjuka kramper i benen om nätterna, och kunde inte sova på säkert 3 nätter p.g.a "sockerdricka" i benen, främst låren. I och med att jag har den utbildningen jag har, så förstod jag ganska snabbt att detta var symtom på en tillfällig restless legs. Antar att jag inte får i mig de mineraler och vitaminer som jag behöver, och just "sockerdrickan" i benen brukar vara ett tecken på att man har för lite Magnesium i kroppen. Magnesium behövs för nerv- och muskelfunktionerna, hjärtat, hjärnan och skelettet. De som oftast drabbas av magnesiumbrist är dels de med storförbrukning av alkohol, personer med bristande matvanor och gravida. Mina domningar i "sockerdrickan och kramperna i benen började efter att jag druckit några glas vin på kräftskivan sist, och alkohol kan ju som sagt trigga i gång det. Så dels har jag börjat äta mer föda med mycket magnesium i, som tillexempel gröna grönsaker, ärtor, bönor och fisk. Sen har jag även införskaffat mig Magnesiumtabletter från apoteket, och nu har jag inte känt något på ett bra tag! Och jag hoppas att det håller i sig nu..

Har tränat sjukt dåligt de senaste dagarna, har inte haft tid eller ork. Men har kört lite övningar här hemma, så helt dåligt har det inte varit. Igår gjorde jag en sjukt god kycklingrätt, och tänkte dela med mig av receptet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar